Εσωτερικοί… περίπατοι


Το παρακάτω κείμενο είναι της «Venus». Μου ζήτησε να μην δημοσιεύσω το πραγματικό της όνομα, γι’ αυτό αναφέρεται ως «Venus». 

Κάθε μήνα το 15μελές φέρνει το αίτημα στο Διευθυντή και εκείνος στο σύλλογο των καθηγητών του σχολείου, που θα αποφασίσει αν θα ικανοποιηθεί ή όχι το αίτημά μας. Συνήθως η απόφαση είναι θετική. Η πραγματοποίησή του μάλιστα δεν μπορεί να εμποδιστεί ούτε καν από τις καιρικές συνθήκες, αφού αυτός είναι …«εσωτερικός».
Τι είναι όμως ο «εσωτερικός περίπατος» ; Και γιατί του έχουν δώσει αυτόν τον περίεργο επιθετικό προσδιορισμό, «εσωτερικός» ; Μαθητές και καθηγητές γνωρίζουν καλά. Μονάχα οι γονείς μας ξαφνιάζονται, όταν τους εξηγούμε ότι «είναι εκδρομή που γίνεται κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες ακόμη και όταν βρέχει, αφού αυτή πραγματοποιείται με το να περιορίζεται σε περιπάτους – δηλαδή ανούσια πήγαινε-έλα στην αυλή του σχολείου μας». Αυτό συμβαίνει καθ’ όλη τη διάρκεια του ημερησίου προγράμματος, χωρίς να κάνουμε μάθημα, αλλά και χωρίς να έχουμε το δικαίωμα να περάσουμε την πύλη εξόδου του σχολείου έστω ως το απέναντι πεζοδρόμιο χωρίς τον κίνδυνο ποινών, παρότι πολλοί είναι αυτοί που καταφέρνουν και… την κοπανάνε, παρά την αυστηρή επίβλεψη των καθηγητών !!
Ωστόσο, εδώ δημιουργείται μια σημαντική απορία : Τι σχέση έχει ο «εσωτερικός περίπατος» με την κανονική σχολική εκδρομή ; Τα πράγματα απ’ ότι φαίνεται διαφέρουν πολύ απ’ όταν ήμασταν μαθητές του δημοτικού, που τις όμορφες και ηλιόλουστες μέρες ζητούσαμε όλοι οι μαθητές με ένα στόμα εκδρομή. Κι αυτό ήταν όχι μόνο ευκαιρία για να μην κάνουμε μάθημα αλλά, κυρίως, για να χαρούμε με παιχνίδια κι άλλες δραστηριότητες τον περίπατό μας στην εξοχή. Αυτό ήταν πραγματική εκδρομή !!!
Παρ’ όλα αυτά, δε θα σχολιάσω τους λόγους της πρακτικής αυτής καθώς είναι και αντιπαιδαγωγική αλλά και αδικαιολόγητη. Τέσσερις ώρες να γυροφέρνουμε χωρίς λόγο και αιτία και χωρίς να έχουμε να κάνούμε κάτι δημιουργικό. Θα έλεγα πως ο περίπατος αυτός μοιάζει με εγκλεισμό, έναν υποχρεωτικό περιορισμό στο σχολείο χωρίς κανένα διδακτικό περιεχόμενο.
Ωστόσο, η κατάσταση μπορεί και πρέπει να αλλάξει. Αντί για εσωτερικούς περιπάτους θα μπορούσαμε να επισκεπτόμαστε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες και να ενημερωνόμαστε γι’ αυτές. Έτσι, οι μαθητές θα γνωρίζουν που βρίσκονται οι υπηρεσίες της πόλης και σε τι χρησιμεύει η καθεμιά από αυτές. Επίσης, οι μαθητές θα μπορούσαν πληρώνοντας ένα μικρό αντίτιμο να επισκεφθούν κοντινούς αρχαιολογικούς χώρους, άλλωστε οι εκπαιδευτικές εκδρομές δεν είναι τόσες ώστε να μπορέσουμε μέσα σ’ ένα σχολικό έτος να επισκεφθούμε πολλά μέρη. Έτσι, κάτι θα μείνει και για του χρόνου !

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s